| · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Pages: (6) « First ... 4 5 [6] ( Go to first unread post ) | ![]() ![]() |
| Sailor Silphymon |
Posted: Nov 7 2009, 11:48 AM
|
||
|
~Digital Novelist~ ![]() Group: Members Posts: 160 Member No.: 134 Joined: 11-April 06 |
Nostoa, hiiop! (Eikä ainoastaan sen takia että talkoot ovat menossa tai että NaNovellini on Digimon-fanfictionia..) Täällä on ollut aika paljon itse animesta puhetta, joten otetaas esille eräs toinen aihe: Pelit, kortit ja V-Petit. Aloitetaan peleistä. Itse omistan vain Digimon Worldin ja Digimon: Digital Card Battlen (PSX:lle molemmat). Kumpaakin on tullut vuosia sitten pelattua niin älyttömästi että oksat pois. Nyt sitten kun PSX on romu mutta levyt tallella on pitänyt siirtyä pelaamaan tietokoneella.. Mutta eipä se kokemusta sen huonommaksi muuta! Etenkin Digimon World on ihana, vaikka perustuikin aika lailla ensimmäiseen V-Petiin (eikä sen takia eroa Ultimate- ja Mega-tasoisten Digimonien välillä ole ja Digimon-valikoima on aika köyhä). Ja se jatkuva vessassa käyttäminen... Portable Pottyt loppuivat kesken aina silloin, kun niitä juuri tarvitsisi. Ja sitten oli se Sukamon.. >_>'' Avrin "faktat" kaipaavat muuten vähän oikaisua:
Pelin läpäiseminen ei ole mahdotonta PAL-versiossa, olen itse antanut Machinedramonille moneen kertaan selkään niin Infinity Mountainilla kuin poststory-piilopaikassaankin (ja kutsunut ison osan Digimoneista takaisin File Cityyn). Ainoa bugi, minkä muistan jäädyttävän pelin satavarmasti, on Meramonin ravintolassa oleva Giromon jukebokseineen. Sitten on niitä satunnaisia bugeja tietyissä paikoissa, jolloin jää seinän sisään kiinni tai vastaavaa, mutta niistä ei pitäisi olla haittaa kun tietää, mitä tekee ja välttää bugin aiheuttavia Digimoneja..
Sitten se Digital Card Battle. Se on täyttä rakkautta, vaikka tappioita tuleekin lähes jatkuvasti.. Niillä korteilla pelaaminen on vain niin jotain parhautta. Analogmanin voittaminen on vain nii~iin älyttömän vaikeaa (koskaan en ole onnistunut), mokoma huijari olisi suosiolla saanut jäädä edelliseen peliin homehtumaan.. Koko korttikokoelman täyttäminen on myös raskasta, en muista ikinä saaneeni R-Tailmonia ja Aquilamonia että olisin voinut hankkia Silphymon-kortin itselleni.. Ei ole reilua, kun jokaisen voitetun matsin jälkeen saa vain ruhtinaalliset kolme korttia. Pitää varmaan ensi kerralla mennä ravaamaan Flame Cityn areenalle, jos siellä vaikka onnistaisi.. Ja kun korttipelistä puhuin, niin sitten itse kortteihin. Japanissahan on ilmestynyt paljonkin TCG-kortteja, ja kyllä ne taisivat Amerikkaankin jossain välissä tulla (tosin en muista tarkasti, miten myöhemmässä vaiheessa kävi, tehtiinkö niihin kuinka isoja muutoksia sun muuta..) ja ettei vaan niitä olisi ollut Euroopassakin. Itselläni on (jossain) se ensimmäinen Starter-paketti mikä myyntiin täällä tuli. Pelata en koskaan osannut, kun ei ollut pelikaveria eikä englannintaitoni ollut tarpeeksi hyvä vielä siinä vaiheessa että olisin voinut lukea sääntökirjasen perin pohjin. Mitään kortteja, keräily tai peli, en ole koskaan kerännyt samalla tavalla kuin Pokémon-kortteja, osittain varmaan huonosta saatavuudesta täällä päin. Nykyisin olen vain keskittynyt japanilaisten korttien kuvien etsimiseen ja talteen ottamiseen netistä (signatureja ohoi~), enkä ole perillä esimerkiksi nykyisistä säännöistä ollenkaan. Sitten V-Petit, joita on ollut myynnissä pääasiassa Japanissa. Amerikkaaj ja Eurooppaan ei tietääkseni ole tuotu mitään muuta kuin Digivicejä, joiden pääpaino on enemmänkin seikkailemisessa kuin Digimonin kasvattamisessa. Jos on omistanut Tamagotchin tai muun vastaavan virtuaalilemmikin, osaakin varmaan arvata miten Digimon V-Petit toimivat. Digimonia pitää ruokkia, treenauttaa ja taisteluttaa (ainakin jotkin vaativat tätä Ultimate- ja Mega-tason Digimonien saamikseksi). V-Peteistä on myös aina eri versioita eri Digimonien kera. Itse haluaisin kovasti jonkin V-Petin, mutta kun niitä ei täällä Suomessa myydä ja hinnat tuuppaavat karkaamaan käsistä nettihuutokaupoissa... Ja koska tämä viesti päätti venähtää vahingossa isoksi tekstiseinäksi, lopetan monologini tähän. -------------------- |
||
| Avrillie |
Posted: Nov 7 2009, 04:25 PM
|
||
![]() Eeny-meeny-miny-mo! ![]() Group: Moderator Posts: 674 Member No.: 200 Joined: 29-October 06 |
Pelisi kuulostaa kyllä enemmänkin NTSC-versiolta, eikä PAL-versiolta pelistä O__O. Nimittäin jukeboksin glitcheistä on raportoitu nimenomaan omien tietojeni mukaan juuri NTSC-versioisista Digimon World-peleistä, kun taas PAL-versioissa se toimii moitteettomasti. No joo, en tiedä aiheesta kovin hyvin. Peli on kuitenkin yllättävän hyvä, bugeista huolimatta. Digimon World on koukuttava, mutta täysin susi teknisesti. Oma PAL-versioni crashaa tosi helposti ja kun sanon niin, silloin myös tarkoitan sitä :D. Suurin osaa juuri pelikerroistakin päättyi juuri siihen, että peli bugi niin pahasti, että oli vain pakko painaa resettiä :/. Maailma ja digit ovat kyllä kivoja, mutta njääh, juuri noiden bugien ja sitten sen digimonin elämänkaaren lyhyyden takia peli ei innosta niin paljoa, kuin se voisi. Myös Digimon World 2003 on ihan mahtava, vaikkakin vähän Pokémon-tyylinen salivalmentajillaan. Mutta tosi hyvää viihdettä! -------------------- |
||
| Sailor Silphymon |
Posted: Nov 7 2009, 04:40 PM
|
||
|
~Digital Novelist~ ![]() Group: Members Posts: 160 Member No.: 134 Joined: 11-April 06 |
Menivätköhän minulla aluekoodit sekaisin..? En löydä pelini koteloa mistään (Ei siitä välttämättä olisi mitään apua, oma levyni kun on piraatti jonka eräs sukulaiseni vuosia sitten jostain osti, itse levyssä lukee Pokémon World *Köh*), joten en voi tarkistaa siitäkään mitään.. Ja minä kun olen aina elänyt siinä uskossa, että oma levyni on PAL-versio eikä NTSC..
Jos joku muuten bongaa jostain nettikaupasta Digimon World: Duskin (Nintendo DS:lle), jota on varastossa ja joka ei ole aivan käsittämättömän kallis, niin voisi ystävällisesti ilmoittaa minulle. En löydä sitä mistään! -------------------- |
||
| Avrillie |
Posted: Nov 7 2009, 05:41 PM
|
![]() Eeny-meeny-miny-mo! ![]() Group: Moderator Posts: 674 Member No.: 200 Joined: 29-October 06 |
Joo, no ei noista alueversioista koskaan oikein tiedä, niin eipä sillä niin suurta merkitystä ole.
eBaystä löytyisi aika mukavasti tuota Digimon Duskia, eivätkä hinnatkaan ole pahoja. Muutenkin eBaystä osto käy tosi vaivattomasti, etenkin jos omistaa PayPalin (joka sekin on tosi helppo hankkia!). Tässäkin on yksi luotettavalta vaikuttava huutokauppaaja, jonka Dusk-peliin ei ole vielä kukaan muu huutanut lainkaan *klick*. Ja tuossahan on vielä ilmainen postitus Suomeen. Tässä lisää eBay-vaihtoehtoja *klick*. Kannattaa katsoa Seller Infosta vaan myyjän luotettavuus ja kaupatun tavaran ilmoitettu kunto :3. Tässä vielä todella hyvä suomenkielinen ohje niin Paypaliin kuin eBayn käyttöön, jos et ole noihin hirveästi tutustunut :). Juuri tuosta kyseisestä ohjeesta itsekin aloitin eBayn käytön. -------- Ainiin, nuo Silphyn mainitsemat V-Petit! Omistan sen ihan perus digivice-mallisen ja sitten Espanjasta ostetun D3(?)-mallisen. Ne ovat ihan hauskoja hetkittäin. Lisäksi unohdin kommentoida tota Digimon-TCG-korttihommaa, josta Silphy myös puheli. Itseltäni löytyy kanssa se starter-paketti, kun sen kerran sain ylihalvalla ja ne kortit on hienoja! Niissä on jotenkin tosi raaka ja paljon rajumpi tunnelma kuin Pokémon-korteissa, mikä sopii Digimoniin hyvin. Se niillä pelaaminen vaan oli tosi omituista :D. Lisäksi kiinnostaisi tuo Digimon World 4:n PS2:lle... -------------------- |
| miksu3 |
Posted: Nov 8 2009, 10:09 AM
|
![]() Boo ![]() Group: Members Posts: 50 Member No.: 201 Joined: 1-November 06 |
Itse olen suunnaton digimon animen ensimmäisten kausien fani. Pienenä ostettiin kaikki digimon kasetit kun ei ollut mahdollisuuksia katsoa telkkarista. Harmillisesti noita VHS:siä ei julkaistu kuin seitsämän jotka sisältivät vain 21 jaksoa. Koko homma jäi lisäksi todella hyvin jännään kohtaa. Olin todella pettynyt ja tein lupauksen että katson joskus vielä sarjan loppuun. Nyt viime keväänä digimon alkoi kummittelemaan unissani ja siitäpä muistinkin lupaukseni katsoa sarjan loppuun. Youtubesta katsoin jaksot lumoutuneenna ja tuli myös katsottua toinen kausi. Mainio sarja!
Lisäksi minulla oli pienenä ihana Patamon pehmolelu jonka kanssa oli kiva mennä ulos seikkailemaan suojalasit otsalla. : D Harmillisesti rakas Patamon pehmoni katosi mystisesti. ;____; Minulta lyötyy myös Agumon pehmo joka muuttuu aijempaan muotoonsa, muovinen Digivice ja Digimon elokuva jonka mummo minulle tilasi. Digimon animessa on mainiot musiikit! Tässä pari helmeä! Brave Heart Break Up! Butter-fly -------------------- |
Pages: (6) « First ... 4 5 [6] |
![]() ![]() |