Free Forums. Reliable service with over 8 years of experience.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to LiftPunt. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Liftpunt Website
sgtpepper
Posted: Feb 19 2010, 01:59 PM

Administrator

Group: Admin
Member No.: 1

Beste leden van Liftpunt,

Dit forum bestaat binnen enkele maanden een jaar! Toegegeven, het forum heeft minder succes dan ik persoonlijk had verwacht. Nu dit kan verschillende oorzaken hebben maar toch! Zelf zie ik liftpunt nog steeds doorgroeien naar een aardig gegeven voor mensen uit Belgie en Nederland om meer te leren over het liften!

Momenteel wil ik even polsen wat jullie zouden vinden rond een website die dezelfde naam zou hebben als dit forum? We zouden dit forum dan vernieuwen, maar grote delen van de informatie die hier nu al te vinden is en verder nieuwe informatie zal je dan op onze website kunnen vinden!

Wat vinden jullie van dit idee? Ook omdat ik weet dat sommigen hier al een website hebben.
Plus wat zouden jullie willen terug vinden op zo een website?

Frank_NL
Posted: Feb 19 2010, 03:30 PM

Lifter

Group: Members
Member No.: 3

Waar liftpunt zich vooral mee onderscheid is dat het Nederlandstalig is.

Ik denk dat je niet ontevreden hoeft zijn over het eerste jaar van Liftpunt. Dan het aantal lifters is al niet zo groot en moet je ook nog die lifters vinden die er verhaaltjes over willen typen. ohmy.gif

Natuurlijk is een koppeling aan een website goed. Alleen, hoe komt deze website er uit te zien en wat wordt de inhoud van deze site. Het bouwen en bijhouden kost enorm veel tijd.

Ik heb in het verleden stapsgewijs een website geschreven namelijk deze:
Hitchhiking (ad-hoc-carpooling) in the Netherlands

De site trekt ongeveer 6000 hits per jaar en bestaat ongeveer vijf jaar. De website van liftpunt moet heel erg goed zijn om hiermee te concurreren. Ook de verlinking binnen internet moet goed worden aangepakt. Nu, dit alles is met een goede motivatie en inzichten allemaal goed te realiseren, maar het vergt wel iets van een mens.

Dat ik de site heb gemaakt is heel leuk, maar ik heb momenteel geen inspiratie meer om de website regelmatig bij te werken.

Het liftpuntenoverzicht is dan ook al niet meer heel actueel. Bij Roermond en Venlo is een nieuwe snelweg verschenen, bij Eindhoven is de snelweg omgebouwd. Maar het is zonder meer het beste overzicht dat er voor Nederland is.

Wat ik op internet wel heb gemist is een liftpuntenoverzicht voor Belgie. Natuurlijk staat er het een en ander in de Autostopguide to Europe van Dan Toner, maar er zijn nauwelijks andere sites die veel meer plekken noemen en bijvoorbeeld ook liftpunten noemen voor wat kleinere steden zoals Namur, Oostende, Aalst, Leuven, Tongeren en Oudenaarde om er enkele te noemen.

Eigenlijk zou een uitbouw van mijn site naar Belgie en Luxemburg, dus Hitchhiking (ad-hoc-carpooling) in the Benelux niet verkeerd zijn.

Een forum past goed bij mijn website. Echter ik heb geen tijd beschikbaar om een koppeling met "mijn" site te begeleiden, zoals ik geen tijd wil maken om de site nog bij te werken. Of het moet echt heel weinig werk zijn, maar het begint er al mee dat we dan van 2 URL's 1 moeten maken, en mijn URL is als zodanig bij allerlei sites en zoekmachines bekend.

Het enige dat ik nog doe is de lijst van al mijn liften op die site bij werken. Nu lift ik minder dan enkele jaren terug, en vermoed dat deze trend zo in de toekomst door zal gaan. Dus heb ik daar ook minder werk mee.

Eventueel heb ik wel tijd om mijn site aan anderen over te dragen. Maar, enerzijds voel ik hier niet zo veel voor omdat ik de site prima op een server draaiende kan houden en zo ook bv rechten bij me houd, anderzijds zou ik het alleen over willen dragen als ik 100% vertrouwen heb in de andere partij. Anders staat de site gewoon goed op de server waarop deze geparkeerd staat.

En als de economie ooit totaal ineen klapt, dan wordt mijn site wellicht nog veel en veel vaker bezocht, daarom wil ik zeker zijn dat deze er nog heel lang is.
de wouzer
Posted: May 9 2010, 11:19 PM

Gelegenheidslifter

Member No.: 11

Ik vind het een grappige site... Iedere 2 maanden kom ik ff kieke

Dit doe ik alleen maar op loze momenten, zoals nu... het is 1 uur snachts, ik ben niet rustig genoeg in mn hoofd om te slapen en ga nog ff achter mn computer hangen

De website van Frank gebruik ik nog wel eens, als ik in een nieuwe stad ben en de stad uit wil liften.

Volgens mij is er op een bepaald moment alle informatie van het forum verdwenen. Ik kon informatie die er eerst op stond opeens niet meer vinden. Alles was leeg. Klopt dit eigenlijk?

Ik zou het leuk vinden op een of andere manier het liften te bevorderen in Nederland. Het gaat heel goed, het is heel leuk, en ik denk dat de wereld een stukje mooier wordt als meer mensen gaan liften.
Tadaa!
Posted: May 23 2010, 07:44 AM

Gelegenheidslifter

Member No.: 17

Ik vind het een grappige site... Iedere 2 maanden kom ik ff kieke

Dit doe ik alleen maar op loze momenten, zoals nu... het is 1 uur snachts, ik ben niet rustig genoeg in mn hoofd om te slapen en ga nog ff achter mn computer hangen

zelfde hier hehe

Ik zou het leuk vinden op een of andere manier het liften te bevorderen in Nederland. Het gaat heel goed, het is heel leuk, en ik denk dat de wereld een stukje mooier wordt als meer mensen gaan liften.

mooi gezegt..

ik ben mischien van zin om een 'lift bijeenkomst' te organiseren in september
dit in het jeugdhuis van Merksplas
het jeugdhuis heeft een hof waar tetjes kunnen staan, goedkoop bier en de mogelijkheid tot bands/dj's

nog niet zeker hoe en wat juist.. maar als iemand een idee heeft..
« Next Oldest | Liftpunt | Next Newest »
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.2077 seconds | Archive