Fully Featured & Customizable Free Forums
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to LiftPunt. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Duitsland
Wouter
Posted: Jun 13 2009, 04:46 PM

Gelegenheidslifter

Group: Members
Member No.: 6

Mijn tips voor Duitsland:
- Probeer in één keer het Ruhr-gebied over te graken
- Tankstations zijn veel interessanter als afritten (zijn meestal ook gigantisch groot ivg België)
- Tracht zo weinig mogelijk langs de autostrade te lopen, want de politie komt je oppikken (als je geseind staat en je wordt nog eens betrapt dan betaal je 100 euro)
- Als je richting Scandinavië wil, ga dan misschien best via Nederland en Hamburg en dan verder naar boven. Probeer Hannover te mijden want het meeste verkeer gaat naar Berlijn.
- Als je naar Zuid-Oost-Europa is via Munchen een aanrader. Dat is mij toch positief bevallen in ieder geval.
- Hamburg kan je best in rijden en dan weer terug uitrijden. De snelweg loopt dwars door de straat, dus je raakt relatief snel weg.
Bonkers
Posted: Jun 13 2009, 04:52 PM

Lifter

Member No.: 2

- In Duitsland zijn de ideale plaatsen om te liften de grote 'raststätte' (= tankstation + eetgelgenheid) langs de fameuse Autobahn. Zijn vaak groot, ideaal om wat rond te vragen. Persoonlijk vind ik dat mensen aanspreken en vragen naar waar ze gaan en of ge mee kunt nog iets beter werkt dan met duim/bordje. Als ge een woordje Duits spreekt werkt dat zeker. Ge moet al pech hebben als ge na een half uur nog geen lift gevonden hebt in zo een raststätte, nog maar 1 keer meegemaakt omdat er toen een stuk of 6 - 7 mensen aan het liften waren. Koop zeker een kaart of wegenboek waar deze raststätte op aangeduid zijn.
- Aan de hand van de nummerplaten in Duitsland kunt ge afleiden vanwaar de auto komt, kan zeer handig zijn.
- Het moeilijkste stuk in Duistland is het Rhein-Ruhrgebied (zoals Wouter al zei). De steden Keulen, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund liggen dicht bij elkaar, en hier wonen enorm veel mensen. Het gevolg is dat het daar echt een doolhof aan snelwegen is die alle richtingen uitgaan, en mensen rijden er over het algemeen niet zo ver. Eens je hier voorbij bent is het simpeler.
- Als je liften eens totaal anders wilt aanpakken: Op zaterdag en zondag geldt in Duisland de 'schönes wochenende ticket'. Dit is een treinticket dat voor 5 personen geldig is op een zaterdag of zondag, het kost €38 geloof ik. Misschien kan je wel ergens in een station iemand met zo een ticket vinden waarmee je gratis of voor een paar euro een stuk per trein mee kan reizen.
Wouter
Posted: Jun 13 2009, 04:56 PM

Gelegenheidslifter

Member No.: 6

Just die nummerplaten. Enorm handig!
Frank_NL
Posted: Jun 13 2009, 06:04 PM

Lifter

Member No.: 3

Op zondag is er geen vrachtverkeer in Duitsland. Dat schiet op.

Wil je echter zondagnacht vertrekken, bij sommige grotere en kleinere tankstations bij de oostgrenzen van Nederland en Belgie staan dan de vrachtwagenchauffeurs klaar om te vertrekken, zodat zij zondagnacht meteen Duitsland in kunnen.
sgtpepper
Posted: Jun 17 2009, 12:01 AM

Administrator

Group: Admin
Member No.: 1

Zeer nuttige info biggrin.gif
de wouzer
Posted: Jan 8 2010, 12:45 PM

Gelegenheidslifter

Member No.: 11

let in duisland op dat je niet bij een of andere autohof terecht komt. Dit zijn tankstations die voor beide richting samen aan 1 kant van de weg zitten.

Mijn ervaring is dat veel automobilisten er niet van houden "helemaal" naar de andere kant van de weg te gaan om te tanken (ookal is dat alleen maar een afrit die net 100 meter langer is omdat hij onder de snelweg doorgaat naar de andere kant).... \

dit zorgt ervoor dat het heel lang duurt voordat je weg komt.
« Next Oldest | Europa | Next Newest »
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1760 seconds | Archive