InvisionFree - Free Forum Hosting
Free Forums with no limits on posts or members.

Learn More · Register Now
Welcome to LiftPunt. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Chile en verder..
Tadaa!
Posted: Dec 7 2009, 08:30 PM

Gelegenheidslifter

Group: Members
Member No.: 17

iemand ervaring met liften in Chile, Argentinie, Peru ?

ik vetrek over anderhalve maand naar zuidamerika voor enkele maanden (of langer als het meevalt en dan richting centraal en noord amerika)
moest iemand ginder zijn geweest en me kunnen helpen met geweldige plaatsen om te bezoeken, tips omtrend liften,...

Alvast bedankt
Dries
Tadaa!
Posted: Mar 4 2010, 08:32 PM

Gelegenheidslifter

Chile is de max.. liftersparadijs smile.gif
argentina is ook ok.. nog een anderhalve maand in chile en dan richting Peru smile.gif

het plan is om de voledige pan american highway te liften trouwens.. tot in alaska..
van het zuidelijkste puntje tot santiago, chile is al achter de rug
hopelijk ben ik in augustus in alaska smile.gif
Tadaa!
Posted: Apr 8 2010, 04:33 PM

Gelegenheidslifter

ben nu in lima, Peru..

peru is iets moeilijker om te liften vermits niet veel mensen een eigen auto hebben..
maar het lukt nog steeds en liften zal blijven lukken zolang er autos en camions op de wegen rijden smile.gif

over een uurtje richting ecuador en daar een weekje of twee rondhangen voor in naar colombia ga..

iemand hier die ooit de Darien gap heeft doorkruist richting panama?
Tadaa!
Posted: May 23 2010, 06:56 AM

Gelegenheidslifter

zal binnenkort eens wat neerpennen.. wat tips enzo

maar in het kort

Chile: goed liften en snel
Argentinie: lang wachten
Peru : hangt af van de regie.. zuiden en in de bergen is moeilijker dan noorden en de pan american highway omdat niet veel mensen een eigen auto hebben.. maar daarentegen stoppen taxis of bussen soms.. altijd vragen of ze geld willen voor hun lift of niet
Equador: goed liften (heb wel enkel de pan american gedaan
Colombia: moeilijk.. omwille van de politieke en drugs problemen is liften niet evident.. enkel de gringos liften af en toe. beste is om bij leger controlles te staan en meestal stoppen die een camion voor jou.. verwacht vooral veel wachten..

Darien gap: heb niet gelift.. had niet veel zin om enkele dagen aan mensen met boten te vragen of ze richting panama gingen.. en het zeil seizoen was voorbij dus het zou te moeilijk zijn geweest.. maar check dit hier voor een goedkope manier om de gap te overbruggen.
http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thre...sageID=14885330
een keer in mijn leven doe ik dit.. volgende keer gewoon een vliegtuig vanuit medellin of bogota tot panama city haha
heb delen met bootjes gedaan, enkele dagen hiken doorheen de jungle, over de kust,.. tot ze me zeiden dat vanaf dat punt het te gevaarlijk werd in verband met kidnappingen en drug bendes..
als je deze route kiest, spreek op zijn minst een beetje spaans en leg u er nu al bij neer dat iedereen u wilt afrippen

als iemand vragen heeft ofzo.. stuur gerust een bericht

de wouzer
Posted: Aug 24 2010, 03:16 PM

Gelegenheidslifter

Member No.: 11

geen vragen... maar klinkt allemaal heel goed!
« Next Oldest | L-Amerika | Next Newest »
InvisionFree - Free Forum Hosting
Free Forums with no limits on posts or members.
Learn More · Sign-up Now

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1459 seconds | Archive