leijonaleikkaus
Sasia
Posted: Sep 3 2007, 03:54 PM

pentuluokka
*

Group: Members
Member No.: 121

Miten leikkaatte turkin? Onko ''kotikoirillakin'' tapana pitää leijonaleikkausta? huh.gif Kuvia lyhyistä turkeista!
Ertsi
Posted: Sep 6 2007, 05:37 PM

valioluokka
*

Member No.: 86

Meillä kasvattaja näytti kädestä pitäen trimmaamisen niksit ja sen jälkeen olen trimmannut itse Rudolfin ja muutaman kerran Mikkelin toisenkin leijonan. Pienestä pitäen kun sen tekee säännöllisesti, niin koirakin tottuu olemaan paikoillaan ja tietää mitä tehdään. Ja ennen kaikkea itse harjaantuu..aluksi hiki virtasi ja aikaa meni, nyt se menee jo rutiinilla. Ensimmäinen perheen leijona oli kotikoira, eikä sitä enää parin vuoden iän jälkeen trimmattu leijonalookiin. Vaikka käymme harvoin näyttelyissä, haluan pitää Ruutin leijonaleikkauksessa. Jokainen toki tekee omat valintansa- ei ole koiraa karvoihin katsominen..vai kuinka se menikään? laugh.gif Onkos teillä jo leijona vai tulossa?
jenni
Posted: Sep 7 2007, 05:56 AM

valioluokka
*

Member No.: 2

Minä olen pyrkinyt pitämään sen oikean leijonatrimmin päällä, vaikkei näyttelyissä käytäisikään; pitäähän leijonan leijonalta näyttää! tongue.gif Perlan pennuista Rasmu käy aina välillä minulla trimmauksessa ja Unnallakin on leikkaus päällä, vaikkei näyttelyissä ole pitkän pitkään aikaan käynytkään.

Perla ollaan kyllä kerran vedetty aivan nakuksi, niitä karvoja sitten kasvateltiinkin melkein vuosi takaisin ennenkuin alettiin taas pitää "oikeaa muottia". Nyt heinäkuussa luovutin ja vedin myös Elmolta turkin pois. Jätin sille kyllä häntätupsun, vähän mansetteja ja tukkaakin taisin tupsakkeen jättää ninja.gif biggrin.gif

Pitäisi kyllä ihan kuvia ottaa, on se sen verran kummallisen näköinen menijä.

Yleensä kasvattajalta tullessaan pennulla on jo trimmi päällä, josta on sitten itse helppo trimmauskoneella ajaa jo valmiiden rajojen mukaan. Tosin minun on pitänyt sitten myöhemmin opetella myös itse vetämään ne rajat; niin leikattuturkkisille, kuin noille Perlan kahden pentueen pennuillekin olen ajanut ne ensimmäiset rajat.

Opettelua ja silmäähän se vaatii, mutta harjoittelemalla oppii! Eikä minunkaan syherrykseni mitään maailman onnistuneimpia aina ole rolleyes.gif Ja apua voi tarvittaessa pyytää kokeneemmilta tai katsoa kuvia ja yrittää niistä mallailla. Esimerkiksi leijonasivuillahan on ihan kelpo ohjeet: http://www.toydogs.net/lowchen/turkki.htm (ps. trimmauskuvissa ajelen ensimmäisiä kertojani ihan itse Perlaa)
Sasia
Posted: Sep 7 2007, 01:38 PM

pentuluokka
*

Member No.: 121

Ertsi - Ihan ajatteluasteella vasta, käyn läpi rotuja ja silleens rolleyes.gif
« Next Oldest | Turkin hoito | Next Newest »

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree (Terms of Use: Updated 7/7/05) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.6963 seconds | Archive